domingo, 10 de mayo de 2009

Why Do People Watch Scary Movies, Stay in Ice Hotels or Eat Bacon-Flavoured Ice-Cream? « PsyBlog

When people choose the ice hotel, the scary movie and the bacon ice-cream, they are choosing more than just the experience itself. They know the movie will frighten them, the icy bed will be uncomfortable and the bacon ice-cream will be weird, but there is a clear payoff in conceptual consumption. It's not just bragging rights, they also like the very idea of each of these things and they want to 'possess' the experience.

It's also about self-image. People want to see themselves, and be seen by others, as interesting people who choose a variety of different experiences for themselves. It's what Keinan and Kivetz refer to as ticking the boxes on our experiential CVs. Collecting experiences is really very similar to collecting bottle-tops, postcards or Furbies, but much cooler -- perhaps because the balance of consumption is weighted away from the physical and more towards the conceptual.

No cabe duda que esto está muy platicado en términos de innovación y ahora de plano encuentro que el DESCUBRIMIENTO es en sí gran parte de las nuevas drogas que estamos y estarán consumiendo las generaciones por venir.

Y no es que sea nuevo...

Es simplemente que el hecho de que "nuestra mente los necesite -los nuevos conceptos e ideas- tanto como nuestro cuerpo a la comida" me hace pensar que finalmente si se puede hacer un producto, servicio o IDEA! lo suficientemente interesante para ser consumida puede tener éxito.

Cual es el siguiente término a acuñar?

Por qué tu empresa hace más de lo mismo?

Oceanos rojos, oceanos azules, el arte de la no-conformidad, el acuñamiento de "Diseños de vida" y otros términos.. no son cosa nueva... su utilización y nuevo posicionamiento en las mentes a velocidades vertiginosas es lo que ahora debemos aprovechar.

web2.0? web 3.x?

Agarrense! ;)

Sigamos descubriendo.

Saludos.

Y.

Pd: El resto del artículo está super agradable también, sugiero den click en la liga para que puedan terminarlo.

Posted via web from The Balancing Act of Innopreneurship and Discovery

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